Buscar

Páginas

Petang Hari Rabu

Ditakdirkan pada hari Rabu lepas, aku bertekad untuk ke Shah Alam untuk repair laptop aku. Satu sebab taknak bagi abah bising bila balik rumah nanti, satu lagi sebab aku tengah buat research ni, so laptop memang satu keperluan. Ada kawan aku cakap Low Yatt murah, so aku pon berangan nak ke sana (thanks Zaidi, kalau tak memang aku tak pergi) Aku juga berangan-angan untuk menghayati keindahan Bukit Bintang di waktu malam seorang diri. <---Niat jahat sket

Memang betul kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan. Angan-anganku untuk pergi sorang diri musnah bila Afzan dengan baik hatinya (thanks tau Bejan) mengofferkan diri untuk pergi bersama aku dan mengajak aku bermalam di rumah beliau di Bangi. Aku pon melompat-lompat sebab happy (tipu je, tak lompat pon). Bila tawu kitorang plan nak pergi, Anis pon nak join (thanks Anis sebab sudi teman) lepas habis kelas.
Maka, berlepaslah kitorang bertiga ke destinasi pertama – rumah Anis di Putrajaya.
Sampai di rumah Anis, kitorang di sambut mesra oleh family Anis (malu kot selalu bertandang ke rumah ni) dan juga bibik Anis. Aku dapat merasakan aura kemesraan bibik Anis yang lebih mesra tu. Bibik Anis ni comel je, rajin senyum dan aku rasa kalau ajak karok lagu dangdut mesti dia layan.
Lepas solat Zohor, kitorang bergegas menuju ke Low Yatt menggunakan Viva. Terer betul Bejan drive, sebab kitorang tak sesat kali ni. Kitorang lalu terowong SMART, memang sampai terus ke Bukit Bintang. Anyway, terowong ni agak panjang, so sesapa yang claustrophobic tak digalakkan memandu sorang-sorang.
Dah sampai Low Yatt, as usual bila kitorang bertiga, mesti akan ada perkara merepek terjadi. Haha. Aku taknak ar tulis kat sini, biarlah perkara tu kita-kita je yang tahu. Finally,setelah penat mencari (kitorang naik tingkat 3 untuk repair laptop) kitorang pon jumpa booth untuk repair laptop.
Perkara first yang Abang Bob tanya (nama orang tu Bob!) ialah “ Ni sebab letak broadband ke or pendrive ke apa ni?” Aku dengan rasa penuh menyesal menjawab earphone. Huahua. Pastu Abang Bob tambah lagi “mesti frust kan jadi macam ni?” Okay, ada juga orang kat Low Yatt ni yang paham perasaan aku. Lalu, aku dengan penuh hibanya menangis teresak-esak kat depan booth tu, dan Abang Bob repair laptop aku free of charge.
Okay, adegan ni hanya boleh berlaku dalam drama Rashid Sibir. Tidak mungkin berlaku di dunia materialistic ni. Haha. Memula dia letak harga 400 lebih (tak ingat la) setelah dipujuk-pujuk oleh kitorang bertiga, dia bagi RM 390. Alhamdulillah, at least aku tak kena bayar RM 750 (menurut Acer Service Centre).
Sambil tunggu laptop di repair, kitorang pergi makan. Susah betul nak cari kedai makan yang diyakini Halalan Toyyiban kat tempat ni. Setelah berfikir selama 10 minit, kitorang pergi kat kedai nasi ayam yang kitorang first nampak, tapi berlagak taknak masuk. Kekonon nak cari kedai lain la. Duduk je kat situ, aku mula rasa tak sedap hati sebab kedai tu logo halal dia melampau-lampau lak. Tapi logo halal biasa je, bukan dari JAKIM pon. Kat dinding kedai tu penuh ayat Quran tapi ntahla..was2 sket. Pelayan dia pon bawakla menu. Bila tengok menu, mak aih, mahal betul makanan kat sini. Masa tengah fikir nak makan ke tak, Anis nampak yang tukang masak dia Chinese, so kitorang pon dengan selambernya blah.(sebenarnya takut nak blah…haha)
Last-last, dapat jumpa kedai jual masakan Melayu kat food court. Lepas order siap (nasi tomyam aku siap dulu) kitorang pon makan dengan gembiranya. Sedap wes kat gerai ni, cuma agak pedas..tapi apa erti tomyam kalau tak pedas kan? Sampai sekarang aku terbayang-bayang tomyam kat kedai ni.
Lepas ambil laptop, kitoang berjalan-jalan kat Times Square. Dapatla Anis cuci mata.. hahaha.. Gurau je. Lepas beli belah kat Brothers menurut Afzan (Borders sebenarnya) kitorang pon berangkat pulang tanpa menghiraukan Bukit Bintang yang baru nak jadi happening tu.
That’s it. Thanks for the lovely day sayangness.

3 annotations:

Afzan Raihan Izzati Hamzah

hahahaha kelakar la entry ko

Anis izyan Abd Rahman

hahaha ~ nak dangdut ngn satia ke??

zuhanismohamed

satia memang sgt sayang kt ko..ha ha..

nasib baik dpt repair dgn harga yg murh..jimat !!