Buscar

Páginas

5 in 1 : Quick reviews

As usual, aku akan cuba menulis pasal movie yang aku tengok. Tambahan, sekarang waktu cuti, jadi banyak masa aku terisi dengan menonton movie. Weee.

1. The Descendants 

Jalan cerita lain dari yang lain. Kisah isteri curang, dan terlibat dengan kemalangan. Si suami, George Clooney pula baru sedar yang isteri beliau curang setelah isteri beliau koma. Kemudian, ada pasal penjualan tanah di Hawaii milik keluarga si suami. Filem ni buat kau hargai kesetiaan seorang suami, dan nilai sebuah keluarga. Mungkin ada yang akan jatuh hati pada George Clooney.

Rating : 3.8/5.0

2. The Help


Latar masa sekitar 1960-an. Diadaptasi dari sebuah novel, filem berkisar layanan white-American terhadap African-American yang rata-ratanya bekerja sebagai pembantu rumah. Jelas tema berkaitan segragasi bangsa. Filem ni akan buat kau rasa "What the....?" kat matsaleh yang poyo. Lakonan Viola Davis sangat mantap, aku harap beliau akan menang Oscar nanti.

Anyhow, taknak cerita banyak. Tengok sendiri and you will be amazed. I promise.

Rating : 4.5/5.0

3. The Ides of March


George Clooney mengarah. George Clooney menulis screenplay dan beliau juga berlakon sebagai calon Presiden untuk merebut Ohio. Hero pujaan aku, Ryan Gosling berlakon sebagai campaign runner. Torrrbaik wa cakap lu. Filem ini 90% mengenai politik, 10% mengenai lelaki gatal dalam politik. Rujuk kepada kes Bill Clinton kalau tak faham. Siapa yang suka bercakap mengenai politik, hidup anda tidak lengkap kalau tak menonton filem ini. Tengok la. Ryan Gosling sangat kacak. Ahaks.

Rating : 4.7/5.0

4. You Again



Cerita lama, tapi aku baru tengok. Haha. Okayla. Bolehla. Layanla. Cerita pasal pembuli di sekolah menengah, yang mana pembuli tersebut akan berkahwin dengan abang kepada yang dibuli.

Rating : 2.5/5.0

5. Bujang Terlajak


Kononnya filem paling kelakar. Hakikatnya tak lawak langsung, mungkin aku sedikit mengekeh bila Johan berlakon. Selebihnya, aku menguap berjuta kali.

Tak patut langsung buat filem seolah mempersendakan OKU. Satu lawak yang aku tak boleh terima. Mungkin aku yang terlalu konservatif, atau mungkin aku terlalu suka menonton filem-filem lawak Barat seperti Bowfinger. Bagi aku filem ini fail.


Rating : Nak bagi negative boleh tak? Nak mintak duit balik boleh tak?

Sekian.

0 annotations: