Buscar

Páginas

High tea di Laurel Green

Masa memula dengar perkataan high tea aku blur sekejap. Kalau tea time aku pernah la dengar, high tea ni cemana plak?Rupa-rupanya high tea merangkumi makanan-makanan yang berat, more like working class family meal. Different from tea time/afternoon tea.

Anyhow, let's not bother about the definition. On 25th February, I was lucky enough to have my first taste of high tea. Yippy.
The sister.

Benda pertama yang aku makan. Sayur tu sangat sedap, ok? Aku tak tahu dia masak cemana. Ayam kat belakang tu plak, chicken terriyaki. Favourite aku, jadi terpaksa bias dengan mengatakan ayam tersebut sedap. Benda warna coklat tu sebenarnya dari kacang soya, tapi rasa sebiji macam ayam. Rupa-rupanya benda tu ialah makanan vegetarian.

Meal kedua, terus skip ke dessert. Haha. Puas hati makan, semua kek dengan mousse sedap. Kalau nak rasa sendiri.

Mussels and salmon. Aku tak makan seafood jadi tak makan benda ni. Adik aku cakap sedap.

Tak pernah rasa salad macam ni. Yes, sangat sedap.


Une cafe au lait. Ada pelbagai lagi, ekspresso dan mocha semua tuh, tapi aku dah full masa ni. Sempat rasa cafe au lait je. Ahaks.

Vanilla ice cream and mango sorbet. Sedap, dan aku paling suka benda yang macam kulit kayu tu. Haha.

Ada banyak lagi makanan, tapi aku tak sempat la snap gambar semua makanan. Nanti orang ingat jakun masuk hotel pulak. Price-wise, sangat afforable. Tak murah, tapi affordable. Worth every penny. Sesuai untuk bawa pasangan dating kat sini, atau celebrate birthday atau apa-apa event kecil.

That's about it. My first high tea rocks.

3 annotations:

D.S.R

Laurel green kt mna ain? penang k?

eesyaheera

Kat mana weh? bagitahu lah harga per person. Haha

silverlocket

Dhiya : Ha ah, kat Penang. Gurney Drive

EE : Harga betul tak sure berapa, hari tu pegi dengan lebih dari 10 orang, dapat RM40++