Buscar

Páginas

Adik Beijing

Sedang aku berteleku di dalam bilik sambil menyiapkan report ( kena siapkan awal sebab partner aku rajin) tetiba phone canggih aku vibrate menandakan ada mesej masuk.

"Alun, buat apa di atas? Duduk di bawah tolong adik Beijing" - Abah

Persoalan pertama aku ialah siapa adik Beijing??? Mungkin Abah aku maksudkan adik-adik aku baking, so suruh aku tengokkan dorang tapi jap lagi ada kenduri kot. Wadehel nak baking?

So, aku pon ignore je mesej tersebut. Dua minit kemudian Abah aku call. Then stop. Call lagi dan stop. Amboi, main miskol plak. 

Jadi sebagai anak yang solehah aku pon turun la bawah. Sampai je bawah tengok adik-adik aku gelak guling-guling. Ces, rupanya diorang guna phone Abah aku untuk kacau aku. Hampeh punya adik-adik.

"Sapa adik Beijing wes?"

"Autocorrect la. Aku nak tulis adik-adik. Jadi Beijing plak" - Bik.

"Tula aku suruh hang perbetui. Kalau tak mesti Dadak ingat Abah" - Aliah

Hampeh betul. So, aku pon naik atas balik dan sambung taip report.

Tetiba...

"Alun buat apa di atas? Duduk di bawah tolong adik Beijing melukis di hadapan kolam ikan" - Abah

Ces.

0 annotations: